Terävöitä liikeideasi
Ajatus yrityksen mission ja vaikkapa liikeidean terävöittämiseksi voi
tuntua jopa turhalta. Tai se saattaa tuntua haastavalta. Turhaa se ei ole,
haastavaa kyllä. Sen löytäminen voi viedä maitohapoille, mutta on
ehdottomasti kannattava investointi. Uutta terävämpää liikeideaa kannattaa
ehdottomasti etsiä. Suomessa kun on aivan liikaa yrityksiä, joiden liikeidea on
kahvila, parturi tai autohuoltamo. Mahdollisuus irtiottoon on olemassa, koska
suurimmalla osalla yrityksistä ei ole juuri sen isompaa liikeidea. Kahvila kun ei
vielä ole liikeidea. Kun sen terävöittämisen kerran tekee, se tekee työtä
yrityksen menestymisen puolesta – ja auttaa kehittämään toimintaa. Tässä
buusterissa esittelen kahdeksan työkalua liikeidean kehittämiseksi ja esittelen
niiden pohjalta syntyneitä konkreettisia liikeideoita.